18 książek na 2018 rok

11:56

Hejka! Jestem prawdopodobnie ostatnią osobą, która robi to zestawienie, bo już końcówka stycznia, ale ja mam zamiar traktować to bardzo luźno, więc termin dodania nie ma znaczenia. Ja nie jestem fanką TBR-ów, bo zazwyczaj mi się nie udają. Czytam to, na co mam ochotę w danej chwili i u mnie ten system zdecydowanie bardziej się sprawdza. Tworzę ten post, bo chcę mieć w jednym miejscu zapisane postanowienie i pod koniec tego roku po prostu sprawdzić, jak dużo udało mi się z niego wypełnić.

1. Obcy - Albert Camus
Albert Camus jest obecnie autorem, którego chcę przeczytać najbardziej. Tak, jak wiecie, Dżuma bardzo mi się podobała i jestem pewna, że ta książka również mnie zauroczy.

2. Inwigilacja -Remigiusz Mróz
3. Oskarżenie - Remigiusz Mróz
Są to dwie ostatnie książki z serii o Joannie Chyłce, którą uwielbiam. Bardzo kusi nie, żeby przeczytać je już teraz, ale trzy poprzednie części przeczytałam za jednym zamachem i muszę trochę odpocząć od tej historii. W każdym razie, Remigiusz Mróz - jestem na tak!

4. How to be a normal person - TJ Klune
Do przeczytania tej książki zachęciła mnie Aliska z kanału Bez książki. Opowiada ona o aseksualnym chłopaku i to właściwie jedyne co wiem o tej pozycji. Mam wrażenie, że spodoba mi się ona, tym bardziej, że przeczytałam już fragment, który nawet mnie zainteresował.

5. Kwiat pustyni - Waris Dirie
Nie mam pojęcia od jak dawna chcę przeczytać tę książkę. Myślę, że z tego zestawienia przeczytanie tej pozycji planuję najdłużej. Oglądałam ekranizację myślę, że około trzech lat temu i bardzo mi się spodobała. Myślę, że każdy mniej więcej kojarzy o czym jest ta książka, ale jeśli nie - jest to autobiograficzna książka o kobiecie, która uciekła z Somalii w obawie przed wydaniem za mąż. Jestem pewna, że kojarzycie Waris Dirie jako modelkę. Daję tę książkę do tego zestawienia, gdyż nie jest ona długa i może wreszcie uda mi się zmotywować do jej przeczytania.

6. Labirynt Duchów - Carlos Ruiz Zafon
Nie wiem, czy w ogóle muszę tu coś dodawać. cykl o Cmentarzu Zapomnianych Książek jest moją ulubioną serią książkową i nie wiem, jakim cudem wciąż nie przeczytałam ostatniej części. Może dlatego, że odrobinę boję się pożegnania z tą niesamowitą historią. Nie czytałam ani jednej recenzji, więc wciąż nie wiem o kim jest, czyją historię opowiada i jak łączy się z pozostałymi, ale to chyba jeszcze bardziej mnie zachęca.

7. Pałac Północy - Carlos Ruiz Zafon
8. Marina - Carlos Ruiz Zafon
9. Książę Mgły - Carlos Ruiz Zafon
Poza Labiryntem Duchów to jedyne książki Zafona, których nie przeczytałam. Bardzo podobał mi się klimat Świateł Września, a mam wrażenie, że te trzy są napisane w podobnym stylu. Wiele osób uważa, że te książki Zafona są lepsze od cyklu o Cmentarzu Zapomnianych książek, ale chyba nie oczekuję tego od nich. W każdym razie mam wobec nich wielkie nadzieje.


10. 100 lat samotności - Gabriel Garcia Marquez
11. Miłość w czasach zarazy - Gabriel Garcia Marquez
Przez dwa miesiące mieszkałam z największą fanką Marqueza, która chyba by mnie zabiła, gdybym w tym roku nie przeczytała chociażby jednej jego książki. Zresztą sama nie wiem, czemu jeszcze tego nie zrobiłam, bo to klasyka z gatunku realizm magiczny, czyli coś co totalnie kocham. Na pewno mi się spodoba.

12. A serie of unfortunable events - Lemony Snicket
Ostatnio udało mi się upolować siedem pierwszych tomów tej serii za siedem funtów. Nie mogłam przegapić tej okazji, bo w dzieciństwie byłam wielką fanką tych książeczek. Nigdy jednak nie skończyłam czytać ich wszystkich, bo dla dziesięcioletniej Oli wydawały się za straszne. Mam nadzieję, że dwudziestoletniej Oli się spodobają.

13. Romeo i Julia - William Szekspir
Uwielbiam motyw z tego dramatu, jednak prawie go nie pamiętam, więc postanowiłam go sobie przypomnieć. Miałam nie dawać w tym zestawieniu książek, które już czytałam, ale gdy musiałam czytać twórczość Szekspira do szkoły nie wydawała mi się tak ciekawa, jak teraz. Zresztą naprawdę niewiele pamiętam.


14. Nędznicy - Victor Hugo
Kolejna książka, do której czytania zabieram się od dawna. Była ona zresztą w moim TBR-ze na zimę 2016. Ostatnio jednak obejrzałam musical i bardzo mnie zachęcił.

15. Slash - Natalia Osińska
W recenzji George'a pisałam, że w Polsce nie ma książek o tematyce transseksualizmu, po czym przeczytałam Fanfik i okazało się, że jednak są. Slash jest drugą częścią opowieści o Tośku i już nie mogę się doczekać aż ją przeczytam.

16. Porwana Pieśniarka - Danielle L. Jensen
Ja sama nie spodziewałam się, że znajdzie się tutaj jakakolwiek książka fantasy, ale nie mogłam się powstrzymać. Bardzo chcę przeczytać tę książkę, gdyż opowiada o trolach. Jest to coś, z czym jeszcze nie spotkałam się w literaturze w dużym stopniu. Uśmiecham się na samą myśl o czytaniu tej książki.

17. Folwark Zwierzęcy - George Orwell
Zaczęłam czytać tę książkę w zeszłym roku, jednak nie zdążyłam jej skończyć, bo musiałam oddać do biblioteki szkolnej przed zakończeniem roku. Nigdy nie zabrałam się za nią ponownie, ale wiem, że muszę ją skończyć.

18. Bracia Karamazow - Fiodor Dostojewski
Bardzo zachęcał mnie do przeczytania tej książki mój kolega z klasy w liceum (ten sam, który zachęcał mnie do przeczytania Dżumy, także ma moje zaufanie). Wiem, że to nie będzie łatwa książka, ale bardzo mnie ciekawi.


 To wszystkie książki w tym zestawieniu. Układałam je od początku stycznia i naprawdę ciężko było zebrać ich aż osiemnaście. Jak możecie zauważyć, wiele z nich to klasyka, a w planach mam jej jeszcze trochę, jednak nie w tak realnych jak te pozycje powyżej.
Trzymajcie kciuki, żeby udało mi się przeczytać jak najwięcej z wymienionych książek.

A co Wy macie w planach na ten rok? Może zacząć czytać jakiś konkretny gatunek, albo konkretną książkę? Koniecznie podzielcie się w komentarzu.


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Chciałam czytać Nędzników już dawno, zaraz po tym, jak wyszedł film w 2012, ale nauczycielka polskiego uznała, że mam inne rzeczy czytać, szkoda mojego czasu i od tamtej pory jakoś tak... nie czuje potrzeby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nauczycielka od polskiego tak ci powiedziała? Aż ciężko uwierzyć. Wydawałoby się, że one powinny zachęcać do czytania... cóż

      Usuń
  2. Seria Snicketa jest fantastyczna! :D Czytałam za dzieciaka i bardzo, bardzo mi się podobała ;)

    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kwiat pustyni" wart uwagi! Tak samo jak "Cięcie" :)
    "Księcia mgły" również chcę przeczytać :)

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za Twoją wizytę na naszym blogu!
Nie wymieniamy się komentarzami i obserwacjami, ale jeśli zdecydujesz, że nasz blog jest interesujący i chcesz nas śledzić na bieżąco, będzie nam bardzo miło. Zachęcamy do wrzucania w komentarzach linków do siebie, bo lubimy się odwdzięczać!